• Anyás-Apás

Méhsztorik – tabudöntögető reklám a menstruációról

Ha tampon- vagy menstruációsbetét-reklámra gondolunk, akkor legtöbbünk szeme előtt fehér szoknyás vagy fehér nadrágos lányok jelennek meg. Utána jön az elmaradhatatlan kék tinta arról, milyen fantasztikusan sok menstruációs folyadékot tud magába szívni az adott termék.

A Bodyform menstruációs termékek gyártója úgy döntött, hogy legújabb reklámjában szakít ezekkel a sztereotípiákkal.

Tetszett? Kövess és lájkolj a Facebookon!


A Bodyformnál mostanában szemléletváltásnak lehetünk szemtanúi termékeik népszerűsítése terén. Már ennek jele volt a Viva la Vulva (Éljen a szeméremtest) című reklámja, mely a női nemi szerveket helyezte a figyelem középpontjába. Most a cég továbblépett ezen az úton az új kampányával, melynek a Womb Stories (Méhsztorik) címet adták. Ennek célja, hogy a maga valójában mutassa be a menstruációt, az azzal járó nyűgös kell, fájdalommal, megkönnyebbültségérzéssel és mindennel együtt, amit ilyenkor megtapasztalunk. A háromperces videó számba veszi a menstruáció emocionális aspektusain túl az endometriózist, a vetélést, a meddőséget, a lombikkezelést, a menopauzát, illetve az olyan, jelenleg még kevéssé elfogadott döntéseket is, mint amilyen például a tudatos gyermektelenség.


Az Anyás-Apás menstruációval írásaiért ide kattints!


A kampány alapját a cég által megrendelt felmérés adatai képezték, melyek szerint például a vetélésben, endometriózisban vagy meddőségben érintett nők több mint fele (68 százaléka) vélte úgy, hogy a helyzettel való megküzdést nagyban megkönnyíti, ha nyíltan beszélhetnek problémájukról, ezzel kapcsolatos érzéseinkről családtagjaiknak és barátaiknak. Ugyanebből a felmérésből az is kiderült, hogy a nők 21 százaléka érzi úgy, hogy társadalmi elvárás felé, hogy ilyen helyzetbe kerülve hallgasson érzéseiről, és az érintettek csak nem fele (44 százaléka) tapasztalta azt a meg, hogy ez a hallgatás lelki egészsége rovására ment.

A jelenleg is futó tabudöntögető kampány hoz kapcsolódóan olyan nőket keresnek, akik hajlandók beszélni menstruációval kapcsolatos tapasztalataikról, és megosztják saját történetüket #wombstories hashtaggel, hogy megtörjék a csendet azzal kapcsolatban, hogy gyakran kellemetlen, kényelmetlen sőt akár életveszélyes dolgokkal is jár az, ha az embernek méhe van. Nicola Coronado, a Bodyform egyesült királyságbeli és írországi fogyasztóimarketing-igazgatója így fogalmazott:

„A #wombstories egy mozgalom nyitánya. El akarunk menni addig a pontig, ameddig egészen mostanáig egyik márka sem: olyan részleteket szeretnénk megosztani a nők testéről és érzéseiről, melyek meggyőződésünk szerint egyáltalán nem láthatatlanok, ugyanakkor mégsem veszünk róluk tudomást, félrenézünk vagy tagadunk. A #wombstories eddig agyonhallgatott dolgokat szándékozik kitenni az asztalra, hogy mindenki erről beszéljen. Hiszünk benne, hogy csak akkor tudjuk azt nyújtani a nőknek, amire a menstruációjuk alatt szükségük van, ha megértjük a testünket és mindazt, amin a nők hónapról-hónapra keresztülmennek.”

#wombstories #libresse #bodyform #menstruacio


Szerző: Dr. Simonfalvi Ildikó

radiológus szakorvos, orvosi szakfordító, egészségügyi szakújságíró

Ne feledd, hogy az oldalon olvasható tartalmak nem helyettesítik az orvosi szakvéleményt!


Tetszett? Kövess és lájkolj a Facebookon!

© 2019 Anyás-Apás