Dudásné Szerafi Anita · 3 nappal ezelőtt · 4 perc

A tudatos kommunikáció 4 kapuja

Korábbi cikkemben a tudatos kommunikációnak azt a részét emeltem ki, ahol figyelmünket tudatosan tudjuk támogatni, fejleszteni. A tudatos kommunikáció azt is jelenti, hogy tudatosan válogatjuk meg szavainkat. Ehhez segítségül szolgál a bölcs beszéd titkait megismerni.


A bölcs beszéd négy kapuja szisztematikus, mégis egyszerű megközelítés az együttérzés, a tisztelet és a pontosság jegyében.

Minden „kapu” egy olyan kérdés, amelyre meghívjuk magunkat, hogy gondolkodjunk el, mielőtt beszélnénk. Ha minden kérdésre egyértelműen igen a válasz, ténylegesen csak akkor osszuk meg gondolatainkat, véleményünket.

Tetszett? Kövess és lájkolj a Facebookon!

1. Igaz-e? Kezdjük azzal a kérdéssel, hogy igaz-e, amit ki akarunk fejezni?
Miközben ezen a kérdésen gondolkodsz, gyakorold azt is, hogy figyelj a testedre, olyan érzetekre, amelyek túlzásra vagy részleges valótlanságra utalhatnak (pl. összehúzódás, nehézség, zsibbadás, kényelmetlenség, hőség stb.), valamint az igazságot közvetítő érzetekre (pl. fényesség). , nyitottság, könnyedség, megalapozottság stb.).
2. Hasznos-e? Vajon fognak -e ezek az információk vagy vélemények támogatni a jobb megértésben
vagy kapcsolódásban? Lehet, hogy igaz és hasznos ez a dolog, de nem a mi történetünk. Vajon én vagyok -e a megfelelő személy arra, hogy megosszam ezt a történetet amit mondani szeretnék elkerülve a pletykákat? Adj időt magadnak és figyeld meg, érzed az IGEN-t válaszképp erre a kérdésre?
3. Jó az időzítés? Most van itt az ideje kimondani? Készen áll erre a befogadó személy? Te magad is
elegendő erőforrással rendelkezel ahhoz, hogy gondoskodó és építő beszélgetést tudj folytatni? Ismét figyelj a tested jelzéseire, készen állsz-e MOST erre a beszélgetésre?

4. Kedves-e? Elég gondoskodó-e? Tiszteletben tartja-e mások méltóságát? A jóság és a jólét motivál? Esetleg az, hogy panaszkodj vagy növeld az egódat? Továbbra is figyeld az egész tested jelzéseit. Érzékeld amit a szíved súg neked. Lehet, most jól esne a szívedre tenni a kezed.

Coaching tipp: Írd fel egy ragacsos papírra a kulcs kérdéseket és tedd ki az irodába, vagy emeld ki jegyzetfüzetben, vagy akár otthon egy számodra jól látható helyre. Így könnyebben előjönnek a lépések a kommunikációs helyzetekben. Érdemes akkor elkezdeni a gyakorlást amikor nem konfliktus helyzetben vagyunk.

Bemutatkozás
Dudásné Szerafi Anita vagyok, két kisfiú édesanyja, Szociálpedagógus, Mindfulness Coach, Breathwork Teacher. Főállásban Óvodai és Iskolai Szociális Segítőként tevékenykedem. Az egész életutamat átszőtték a segítő szakma különböző formái, hiszen ez több mint 15 éve a hivatásom. Szívügyem a nők, szülők és gyermekek testi-lelki-szellemi jólétének a támogatása. Angliában és Görögországban is szereztem nemzetközi tapasztalatokat, a szociális és egészségügy különböző területein.
A mindfulness – jelentudatosság azoknak szól, akik szeretnék végre nyugodtan, aggodalmaskodás nélkül átaludni az éjszakákat, abba hagyni az önmarcangolást, nem kiakadni apróságokon, vágynak a pozitív gondolkodásra vagy megunták már a jövőtől való szorongást.
Ahhoz, hogy erről minél többet megtudj és megtapasztalj, létrehoztam az ország első mindfulness & heartfulness közösségét.
Facebook csoport: Mindfulness – Tégy egy tudatos lépést magadért! – Steps To Your Soul
Weboldal



Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük