top of page
  • Szerző képeVendégszerző

2022 legszebb fotói történetekkel – lányokról, nőkről, anyákról

Az AAP magazin minden évben szavazást tart, melyek voltak az aktuális év legszebb, legérdekesebb fotó. Nem volt ez másként most sem, szebbnél szebb, sokszor különös hangulatú fotók voltak versenyben. Most azokból válogattunk, melyek a nők erejét és a nemi sztereotípiák porba hullását szimbolizálják.

Minden fotóhoz egy kis történet is tartozik, gondolatok a fotók alkotóitól, alkotóiról.

 

„Gyermekkorom nyarai a családi tejgazdaságban teltek Új-Skóciában. Hajnalban ébredtem és egyedül tereltem a teheneket a mezőn, ahol az egyetlen hang az ébredező madarak csicsergése és a tehenek halk mormogása volt. A friss tej és a füves mezők illata ifjúságom szép emléke. Az istálló, ahol segítettem a nagybátyámnak kézzel fejni a teheneket.

A Nyugat őrzői című sorozatom visszavitt a hajnali mezőkre, ezúttal az amerikai Nyugat családi farmjaira. A Nyugatról alkotott elképzelések régóta hangsúlyos szerepet kapnak kultúránkban, de a cowboyok és a családi farmok életmódja gyorsan eltűnőben van. A montanai családi farmok több mint felét 65 év feletti emberek vezetik, és gyermekeik közül kevesen döntenek a mezőgazdálkodás mellett.

Ezeknek az élete nem könnyű, de rutinjuk tovább viszi őket a mindennapokban. Az elmúlt négy évben tanúja voltam e családok erejének, eltökéltségének és elkötelezettségének, hogy folytassák és továbbadják gyermekeiknek ezt az életmódot.”


„Édesanyám nekem adta gyönyörű porcelánbabáját, majd harminc évvel később a saját lányomnak adtam tovább. Aki nem is vesztegette az időt, hogy lecsavarja az egyik karját.

Az őseinkhez fűződő kapcsolatainkat gyakran erősebbnek érezzük, mint a körülöttünk élőkhöz fűződő kapcsolatainkat. Gyakran kívánom, bárcsak a gyermekeim is ismerhették volna a nagyszüleimet. Ezek a portrék a gyermekeimről nem mások, mint megélt és egymásba fonódó életek történetének fonala, amelyek mindegyike hatással van a másikra és formálja azt. Ez a sorozat a családi kapcsolatok és a történelem szerepét firtatja önmagunk és a világban elfoglalt helyünk alakításában. E kompozíciókon keresztül generációk nyújtják egymás felé a kezüket az időn keresztül. Az előttem és az utánam jövők közötti tér feszültségében létezem.”


„Több mint hárommillió ember él Mukuru és Kibera településeken, Nairobi külvárosában. A terület és a népesség arányát tekintve talán ezek a világ legzsúfoltabb helyei. A szélsőséges szegénység, az alultápláltság, a HIV, a kolera és a szexuális visszaélések mindennaposak.

Mark Chew fotográfus az ausztráliai Melbourne-ben dolgozik. Jelenlegi ügyfelei közé tartoznak Ausztrália vezető egyetemei, turisztikai csúcsszervek, légitársaságok, vállalatok, kórházak és jótékonysági szervezetek. Ám annak ellenére, hogy több mint három évtizede sikeres karriert futott be a kereskedelmi fotózás területén, mindig is tisztában volt azzal, hogy a fontos munka általában nem a pénzről szól.”


„Amikor az időt kemoterápiás ciklusokban méred, és abban, mennyi haja van a többi „tojásfejűnek”, akik körülvesznek az onkológián. Ez a kép a „Gyermekem szemén keresztül” című nagyobb projektem részét képezi. A sorozat anya és gyermeke fotográfiai együttműködése. Újraalkotott archív fényképekből áll, amelyeket eredetileg az ötéves fiam, Griffin készített, és amelyekhez az én saját reflexióim párosulnak. Nyolc évet ölel fel, és egy olyan életszakaszt örökít meg, ahol egy új élet és a halál közeli állapotegy pillanatra összeért.”


„A Born On The Same Day (Egy napon születtek) egy költői családi album, ami ikerlányaim életét dokumentálja. Minden reggel, amikor kinyitják a szemüket, ott van „a másik”, az ikertestvérük Velük minden ugyanúgy kezdődött és folytatódik, mégis teljesen egyediek. Ez a fotó egy magabiztos, extravagáns lányt mutat be, aki kislányból lassan kamasszá cseperedik”


Forrás, fotók: AAP


bottom of page